fredag 6 november 2009

Arbetsplats

Med ett jobb som innebär en hel del kvällsarbete på hemmaplan, är det kanske inte så konstigt att datorn ständigt är igång och står placerad framme på vardagsrumsbordet, omgiven av diverse papper och kablar. Inte så snyggt precis...

Bredvid fåtöljen finns ett outnyttjat utrymme mellan ena fönstret och balkongdörren. Jag har länge funderat på om det eventuellt kunde användas till en liten arbetsplats. Som vanligt hittar aldrig F och jag en möbel att köpa som passar. Har man visioner om estetik och utseende, ska man väl försöka förverkliga dem om man kan? Med andra ord var det dags för ett litet hemmabygge igen. Liksom TV-bänken blev materialvalet mdf, målat i vitt.

Tanken var ett litet, relativt smalt, väggfast bord för datorplats samt en liten hylla för papper och böcker. Trots att bordet inte är mer än 35 cm djupt var det riktigt trixigt att måla inuti. Det var svårt att få någon vettig vinkel på penseln och målarhanden blev rejält kladdig. Tre varv med färg blev det innan vi kände oss nöjda.

Redan efter någon vecka används platsen flitigt. F har fixat en kabel mellan dator och stereo, så att man kan poppa musik ifrån Spotify, utan att det låter som en plåtburk och i fönstret står en punktbelysning från Ikea för att förbättra arbetsmiljön.
Riktigt klart är det dock inte. Jag har beställt en pall som jag väntar på. Just nu är den under tillverkning i Frankrike. Dessutom har vi kollat av möjligheterna kring specialbeställda elementskydd, vilket jag tror kommer att göra stor skillnad för helhetsintrycket i vardagsrummet.
//Catarina

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad snyggt det blev! Tänk en liten vit dator på bordet, det hade ju nästan blivit som en konstinstallation!!

Marathonmorsan sa...

Jag håller med Anna om att en vit dator hade passat super! Dock är kontrasten svart och vit himla snygg, så du kan nog behålla din gamla ett tag till!
/Syrrran