lördag 11 september 2010

Blommar nu

Underbara luktärter! De fullkomligt väller upp över mitt ståltråds- och björkrisplank. Den fula varmkomposten bakom har inte en chans att synas längre. Jag plockar stora fång med luktärter och ställer i köket. Doften är ljuvlig!
Tänk att funkian kom i dagern efter att den nästan drunknat i vildvin. Blomman är näpen, nästan som en liten skocka innan den spricker ut.

Långa, taniga, mörkt violetta vädd blommar igen. Bakom svajar rosenflockeln. Jag önskar dock att den kunde växa till sig lite. Jag vill ju ha ett helt buskage, likt dem i Enköpings parker.

Krassen blommar som gälla utropstecken, slingrar sig både uppåt och in i hallonbuskarna. Den är fri att blomma hur mycket den vill. Jag försäker klippa bort det som vissnat i hopp om ytterligare knoppsättning.

Jo, några solrosor blev det iallafall, fastän jag hade sått en hel häck. Ja, allt blir ju inte riktigt som man tänkt sig...
//Catarina

Inga kommentarer: