lördag 10 januari 2009

Objuden gäst

Tyvärr har gumman tö kommit tillbaka och det tunna täcke av snö och frost vi haft den senaste tiden börjar försvinna. På trappan står min mosskorg med hyacinter och till min förvåning upptäckte jag igår att där har varit objudna gäster. De är inte lite fräcka heller, rådjuren!! Betänk att de stått på farstutrappen, precis utanför ytterdörren och smaskat hyacintlökar utan några skrupler alls!!
Hrm... jag måste fixa något annat, inte så lockande för rådjurens smaklökar tror jag... om det finns...
//Catarina

2 kommentarer:

Marathonmorsan sa...

De är rätt så orädda,rådjuren. När vi bodde i radhuset kunde man ibland se dem spatsera lugnt mellan garagen!
/Syrran

Annika Christensen sa...

Jag ser dom nästan framför mig när de står där på trappan.
Lustig att det kom en kommentar just från er idag.
Tänkte just vart ni tog vägen?
Annika