söndag 25 januari 2009

Ny stil

I sju-åtta år har vi haft Josef Franks tapet Paradiset som fondvägg i sovrummet. Jag tycker mycket om mönstret och förövrigt även andra av Franks mönster. Det senaste året har jag dock funderat på att byta tapeten.
Jag hittade en tapet i en inredningstidning, Cole and sons African tree, vilken jag inte riktigt kunde slita mina tankar ifrån. Jag beställde två rullar från Måleributiken i Alvik innan jul och för en vecka sedan kunde jag åka dit och hämta ut dem. Idag skred jag till verket......

.... rummet har nu fått en lite mer sofistikerad look, inte så glatt och rörigt utan mer dämpat och lugnt. Lystern i tapeten är fantastisk, den skimrar i silverblått. Det hela för ju förstås med sig en del annat. Nu vill jag ha nya lakan, ett nytt draperi till den öppna garderobsdelen och nya garderobsdörrar i vitt med spröjsade fönster. Kanske framöver någon gång!?

I butiken 054, i Karlstad köpte jag en väggbonad i jutetyg innan jul. Den har äntligen kommit upp på sin plats, då jag tycker den passar betydligt bättre med min nya tapet.
//Catarina

2 kommentarer:

Marathonmorsan sa...

Gud va snyggt det blev!
/Syrran

Anonym sa...

Vilken vacker tapet! Man skall aldrig underskatta en omtapetsering, det gör verkligen skillnad! Ursnyggt!