tisdag 13 januari 2009

Loppmarknad

I söndags var jag på Ekebyhovs slott för att titta på vernissagen inför årets konstutlottning. Jag är med i kommunens konstförening och varje år är det konstutlottning där man kan vinna fina alster eller iallafall få tröstpris(som förövrigt brukar vara jättefina). På slottet höll även andra evenemang till denna dag t ex en orkester som spelade och några som hade loppis. Jag kunde förstås inte motstå en runda på loppisen. För ynka 20 kr fick jag både en silverbricka och en gammal ölflaska från Uplandsbryggeriet.
F gillar Per Morbergs matlagningsprogram och i höstas gjorde Morberg egen äppelmust. Sedan dess har vi haft funderingar på att också försöka oss på att musta. Den gamla ölflaskan kanske kan vara en potentiell äppelmustflaska??
//Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Ska du gå i mammas och pappas fotspår? Inte för att jag kommer ihåg att de gjorde must, men damajannerna i vardagsrummet med puttrande vin glömmer man inte i första taget!
Kram
Syrran