söndag 11 januari 2009

Krukväxter






En del krukväxter har länge sett hängiga ut och idag gick jag loss på lite omplantering. Ny fräsch jord och lite krukväxtnäring hoppas jag ska få fart på dem igen. Några hade nästan ingen jord kvar att växa i, så det kan nog bara bli bättre!

En orkidé jag fick för två år sedan av en elev på skolavslutningen har till min stora förtjusning fått "luftskott". Själva orkidén och de tre skotten har jag nu planterat om efter konstens alla regler med vitmossa och bark. Nu hoppas jag att de små rotar sig och blir egna små plantor!
//Catarina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Catarina "Peps"!
Du kanske kan ge mig tips på hur jag ska plantera om mina orkidéer, tror det är dags snart efter så där 5 år, eller?

Hälsar Ida

Marathonmorsan sa...

Påminn mig om att du kan få min vita orkidé. Annars kommer jag att glömma det, och den kommer att hamna i blomhimmelen!
Kram Syrran