torsdag 29 juli 2010

Renoverade stolar

I våras ringde syrran och undrade om jag ville ha mormors två gamla stolar, som hon haft de senaste åren, men som nu skulle iväg till skroten. Absolut ville jag ha mormor Gullvi Gertrud Elviras stolar! En renovering var dock nödvändig. I april började jag med slipning och sedan dröjde det ända fram till juni, innan de fick en omgång med färg(tiden, tiden!).

Sittdynans tyg hade varit med om en hel del, både smutsiga bakar och färgspill. Kanske att stolarna använts som arbetsstolar i något av syrrans olika renoveringsprojekt?

På tygrean på Åhlens hittade jag ett randigt, grövre tyg som jag genast föll för. Nu är stolarna som nya igen och de är väldigt bekväma vid köksbordet där hemma. Tack syrran, för omtanken!
//Catarina

1 kommentar:

ANHO sa...

Fina stolar