onsdag 7 april 2010

Vårbruk

Igår var jag större delen av dagen ute i trädgården. Nu har vårbruket börjat på allvar. Det finns hur mycket som helst att göra! Igår började jag klippa ner gamla perenner, städa upp lite i planteringar, kratta gräs och grus samt vårgräva landet för sommarblommor.

Enligt Mandelmann ska lavendel klippas rejält. På hans blogg står att läsa att lavendel ska klippas då rabarbern har musöron. Då har jag lärt mig något nytt igen! Jag klippte iallafall min lavendel redan nu, trots att rabarbern inte riktigt har visat sig ännu ,och sedan tog jag sticklingar som jag planterade i krukor och ställde i växthuset. Appropå sticklingar, så grönskar fortfarande några jag tog i höstas från buxbomen! I höstas sådde jag även aklejor från frön jag plockat i min egen trädgård. Några av dem verkar ha vaknat till liv! I planteringen på framsidan dyker allt fler lökstjälkar upp. Det är ett vårtecken det!
//Catarina

Inga kommentarer: