onsdag 7 april 2010

Nytt överkast

På landet letade vi lakan i facket i mammas fina, gamla träsoffa. Där fanns massor av fina tyger bl a ett oerhört vackert överkast i blåsilvriga toner som mamma inhandlat i Indien. Jag frågade förstås varför hon inte hade det framme och hon svarade i stil med att hon inte riktigt visste var hon skulle ha det. Det hela resulterade i att jag fick ta med mig överkastet på långlån hem till mig! Nu pryder det fotändan på sängen i sovrummet tillsammans med den grå yllefilten F och jag fick i bröllopspresent! Silverglansen i överkastet gifter sig med fondtapeten och våra läslampor i industristil. Tusen tack mamma!
//Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen orsak! Bra att det passar och gör någon glad, och jag får plats med några nya lakan( kanske det jag såg idag, vitt med broderade rosor och spets). Kram M