söndag 12 april 2009

Montering i växthusbygget

Jag kan inte låta bli ett inlägg om växthuset också! I fredags var det gjutning av plintar för växthusgrunden. Det gick finfint! F och jag blandade bruk och geggade ner i rören. För säkerhets skull kollade vi att alla mått verkligen stämde plus att allt var i våg, men vi behövde inte göra några justeringar.

Resten av dagen ägnade jag åt att börja montera ihop sidor och gavlar. Med bruksanvisning och huvudet påkopplat flöt även det på. Nu börjar man kunna tänka sig hur det kommer att se ut!

Idag, söndag, har F och jag skruvat ihop sidorna med gavlarna. Det var rätt så klurigt. Många pilliga muttrar som skulle skruvas på i svåra lägen. Dessutom drog jag av en del skruv(de är av aluminium), så nu saknas några muttrar och skruvar för att få det hela klart.

Själva skalet står på plats! Jag har fäst det på ramen och börjat montera ihop ett vädringsfönster. Nu återstår tre fönster till plus att montera dörren innan det blir dags för glaset (samt muttrar och skruvar som saknas). Jag ska fylla på mer singel också och markarbeta mer innan glaset kommer upp. Sedan behövs det grävas för elkabel och .... ja, ni förstår att det är en del kvar att fixa. Kul är det iallafall!!
//Catarina

Inga kommentarer: