onsdag 8 april 2009

Lökar

Sent i höstas köpte jag lökar på rea på handelsträdgården nära jobbet. Jag hann förstås inte gräva ner dem i trädgården, utan de låg i vårt förråd några veckor. Sedan kom jag på att de kanske måste få uppleva lite vinter iallafall, så jag stoppade helt enkelt in lökarna i frysen.
Förra veckan tog jag ut dem och la dem i carporten i väntan på plantering.

Idag har de äntligen fått komma i jorden. Hoppas att de tar sig trots den konstgjorda vintern i frysboxen. Gamla hyacintlökar sedan i julas tryckte jag också ner i jorden. Kanske några kommer igen till nästa år?
Runt körsbärsträdet på baksidan ser jag framför mig en kaskad av vita och rosa allium tillsammans med tulpaner i mörk purpur. Pricken över i vore ju om alltsammans blommade samtidigt som körsbäret....
/Catarina

Inga kommentarer: