söndag 19 april 2009

Läget i växthusbygget

Lite varmare har det varit idag, men blåsigt som tusan. I bruksanvisningen till växthuset står det att vid glassättningen ska vädret vara torrt och stilla. Jag började med att sätta gummilister och det räckte till taket, en gavel och en långsida. Jag måste till Willab och fixa mer! Lite konstigt tycker jag det är, att listen som är medskickad inte räcker till.... jag har iallafall inte monterat den fel någonstans. Den är ju en förutsättning för att kunna klämma fast glasen med klämmorna. Trots det blåsiga vädret gick vi loss på lite glassättning. F är otroligt flink, genast hittade han en superteknik med spindelklämmorna och klickade med lätthet fast fyra i kanten på varje glasskiva. Fantastiskt bra!!
Taket och delar av väggarna är nu klara och känslan i huset börjar så smått infinna sig. I veckan ska jag försöka ordna med gummilisten och en glasruta som var sprucken. Kanske att vi kan få färdigt med glasen nästa helg? Drömmen om ett växthus närmar sig!
//Catarina

Inga kommentarer: