måndag 15 mars 2010

Hungrig

Just nu är det verkligen inte lätt att vara rådjur. Snön ligger fortfarande halvmeterdjup och skaren är mycket hård. Trots att jag ogillar synen av rådjur i trädgården kan jag inte hjälpa att jag tycker mycket synd om stackaren som flera nätter i rad har sovit ute på fåglarnas matplats. Blödig som jag är har jag till och med börjar lägga ut lite extra fågelmat när kvällsmörkret sänkt sig, bara för att den ska få lite i magen. Självklart kommer jag att ångra mig bittert om någon månad när tulpanerna stryker med, men just nu känns det rätt i hjärtat!
/Anna

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag tycker du ska slå på stora trumman och lägga ut lite hö till den lilla stackaren.

Unknown sa...

Du är barmhärtig du!! Hur synd det än är om dessa krakar har jag inte hjärta att lägga ut någonting. Känner mig fortfarande sur över min mangold i somras, som flera gånger blev uppsmaskad av en av dessa krakar.