söndag 11 mars 2012

Frön i jorden

Idag har vårens odlingssäsong startat. För några veckor sedan inhandlade jag årets första fröpåse. Det är en favorit med lång utvecklingstid: Jätteverbena.
Så idag har jag omsorgsfullt försökt så glest, vilket är lättare sagt än gjort, vad gäller jätteverbenan. Jag hittade även en öppnad påse med lejongap, förövrigt en annan av mina favoriter, från förra säsongen. Den kanske är lite tidigt att så nu, men jag kunde förstås inte hålla mig.
På fredag har trädgårdsföreningen Ryggskotten designträff. Då planeras upplägg för att förverkliga visioner. Till dess ska jag fundera över köksträdgården. Vilka gröna godsaker ska jag satsa på i år? Sedan ska jag även fnula på sommarblommorna med hänsyn till kombinationer, färger, blomningstid, växtplats och höjd. Kommer jag inte fram till något i veckan, har säkert Ryggskotten massor av förslag!
/Catarina

Inga kommentarer: