söndag 19 februari 2012

Trosa

Jag befinner mig i en galet stressad period just nu. Vad passar väl då inte bättre, än ett avkopplande besök en bit hemifrån?

Min syster fyllde jämt i höstas och då fick hon en övernattning med Spa, på Trosa Stadshotell från mig. Tanken var förstås att vi skulle åka tillsammans och nu i fredags blev det äntligen av. Vi njöt av afternoon-tea, spa med varm källa, aromrum och ångbastu, en utsökt trerättersmiddag, god hotellfrukost och en förmiddag på "stan" i Trosa. Det var oerhört skönt att få komma ifrån och bara vara. Trosa är ju en sommarstad med sina pittoreska bygator och sin mysiga småbåtshamn. Så här på vintern var det betydligt lugnare, men fortfarande väldigt trevligt.

Sedan måste jag bara kommentera två av bilderna ovan. Ser ni duvorna som sitter och ruggar upp sig under takfoten? Jag undrar om det var något duvslag någonstans eller om de bara funnit en fristad i kylan? Sedan kunde jag inte låta bli att fota det lindblomsgröna huset. Vad tror ni? Är det fönstret som är snett eller är det fasaden? Charmigt iallafall, tycker jag.

Nu stundar nästa hysteriska vecka. F och jag har till och med schemalagt disk och gjort middagar i förväg. Fastän något lockande väntar verkligen i slutet av veckan. Det ser vi fram emot, när vi skyndar vidare i ekorrhjulet.
/Catarina

Inga kommentarer: