lördag 11 februari 2012

Köket igen

Det går framåt! Denna vecka har det varit galet mycket att göra, då det varit NP(nationella prov)-vecka i svenska, så jag har helt enkelt inte hunnit skrivit en rad här.

I torsdags kom kakel och fog på plats och i fredags var det full rulle med diverse hantverkare här. Då monterades det hyllor och elektrikern och rörisen gjorde sitt. Lite saknas dock fortfarande plus att det har uppstått problem med ugnen. Några täcklister, en skåpslucka och ett nytt hyllplan väntar vi på. Målaren hoppas vi också dyker upp nästa vecka.

Idag har jag städat och städat och städat. Plockat in saker i skåp och hyllor och torkat, röjt och rensat upp i vardagsrummet. Det tog hela dagen. När jag skulle sätta på ugnen, för att laga middag, luktade det konstigt bränt och jordfelsbrytaren slog av. Nu undrar jag förstås: är det fel på ugnen eller har det blivit något elfel någonstans?

Efter det, hamnade jag i ett riktigt oflyt. Jag upptäckte att det droppar från röret under vasken, då diskmaskinen går. Nu ska ju rörisen komma igen på måndag, så jag får väl se till att torka tills dess. Sedan hade tvättmaskinen stannat med indikationen att det är stopp i vattenpumpen. Jag har startat om på flera sätt, men får det inte att funka. Då tänkte jag att jag tar en paus vid datorn och vad händer? Det trådlösa nätverket har lagt ner, det matchar inte längre inställningarna på datorn. Jag gissar att jag måste installera om allt och fabriksstarta routern igen(detta hände för inte så länge sedan) och då behöver jag lite hjälp från supporten. Jag ringer, men vad trodde jag? Inte jobbar väl någon tekniker klockan sju en lördagskväll? Med sladd kan man ju alltid koppla upp sig, så nu ringlar en lång, vit från förrådet under trappan genom hela vardagsrummet. Supporten lär få ett samtal i morgon, var så säker. Det som är mest typiskt med alla dessa strul, är att Fredrik är bortrest. Det slår aldrig fel, alltid är det något tekniskt att fixa, bara för att jag är hälften så bra, på allt sånt där.

Nu låter det nästan som om jag är lite deppad. Grundkänslan är dock en annan. Känner mig väldigt nöjd med stilen och känslan i vårt nya kök! Några små, strulputtesaker får inte stå i vägen. Allt går att lösa på ett eller annat sätt, eller hur?
/Catarina

Inga kommentarer: