fredag 24 februari 2012

Lite uppdatering

Här rusar tiden i racerfart; veckor går, prinsessor ser första morgonljuset och i köket växer detaljerna fram. F har jobbat vidare i köket med knivställ och upphängning för köksredskap. Den förstnämnda ska vara en Anders Petter, medan upphängningsanordningen är i äkta F-design. Han har klurat på materiel och fästen, tydligen är det av vikt att allt sitter med endast en skruv i varje ände. Arbetsvänligt och snyggt tycker jag. Vi har som ambition att uppdatera både knivar och diverse redskap så småningom.

I Trosa köpte jag en tavla, som jag hoppas ska komma upp bakom kökssoffan, då målaren varit här. Idag har plusgraderna stigit rejält och solen har tittat fram och kittlat vårkänslorna. Det är inte konstigt att längtan efter köksträdgården börjar göra sig påmind.

Annars har vi mest arbetat denna vecka, ganska tokmycket om jag ska vara ärlig, men idag har vi hunnit med att uträtta några ärenden och kollat av alla utrustningar. Hjälp, vad många de börjar bli! Numera räcker inte bara slalomskidor, utan det ska vara snowboard, telis och längd också! Fast när jag tänker efter, ser jag positivt på saken.
/Catarina

Inga kommentarer: