onsdag 15 oktober 2008

Röj och rensa

När hösten infinner sig och man blir mer inomhus kommer lusten att röja upp och rensa ur. Det blir någon slags nystart och jag får en massa idéer hur jag ska kunna förbättra och förändra. Förra veckan läste jag om Nina Strandberg i Dn. Hon driver företaget Iordning som professionell organisatör dvs hon åker hem till folk och företag och röjer upp, städar ur och organiserar. Med vardagslogistiken hängande över en, kan jag riktigt gå igång på ämnet. Jag kunde förstås inte motstå att köpa hennes bok Röj och rensa. Den innehåller massor med tips på hur man organiserar hemma för att underlätta vardagen. Inspirerad började jag med kaosrummet nummer ett; tvättstugan. Tvätta, tvätta, torka, vika, vika, vika, upp i garderober. Det värsta är att man liksom aldrig blir klar, en strid ström av smutskläder droppar in i rask takt hela tiden...
//Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, tvättstugan är verkligen "The never ending story". Speciellt när man har barn, och när årstiden är som den är! Man får ändå vara glad att vi lever där vi gör, och att det är standard med tvättmaskin i varje hem!
Kram Syrran