söndag 26 oktober 2008

Matblogg!?

Mina matlagningskunskaper är inte så vida och då är det tur att jag är gift med en som verkligen tycker om att laga mat. Vad gör man när vädret börjar bli kallt och ruggigt ute? Ägnar tid åt en god middag förstås och helst så att man kan sitta länge och mysa med tända ljus i kvällsdunklet. Här kommer några aptitretare! Förra fredagen bjöd maken på olika korvsorter, dillstuvad potatis, sallad och till det ett gott öl.
I fredags hittade jag ett recept på en god pesto gjord på bl a västerbottenost, ruccula, valnötter och vitlök. Det fick bli mitt bidrag till middagen som förövrigt bjöd på barbequekyckling och bulgur, efter det att jag slaviskt läst receptet och genomfört allt till punkt och pricka.
I lördags bjöd F på utsökt älgfilé serverad med pommes duchesse. Tack Brännlunds jaktlag för godbiten!
En grå söndagskväll som denna har vi gjort simmar-Åsas supergoda taccopaj. En toppenrätt att bjuda många på eller om man vill ha rejäla rester till dagen efter. (Anna, du får smaka till lunch i morgon!)
Nu tror ni kanske att detta har blivit en matblogg, men där tror ni fel!
//Catarina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å Gud så gott allt ser ut! Fint att ni lyckas få till lugna fina middagar i er familj! Här råder kaos vid varje middagsmåltid!

Marathonmorsan sa...

Ina, jag tror att jag flyttar hem till dig och din mat! Här hemma är det helt slut på idéer. Ser fram emot middagen hos er i helgen!

Kram
Syrran