måndag 13 oktober 2008

Helg i Gysinge

Helgen har ägnats åt välbehövlig vila i Gysige. Gysinge bruk ligger i Gästrikland och har anor från 1600-talet.
Här är några bilder från vår helg:


Här på wärdshuset åt vi en god middag.


Rummet låg i den gamla smedslängan.


Dalälven var vacker i kvällsljuset


Utanför Naturum hittade vi en fin vattenlek som förklarar
hur ett vattenhjul funkar.


Utsikt från Herrgårdens trappa


Den gamla bruksmiljön är välbevarad.


Vackra gamla hus inne på bruksområdet.


Utsikt mot Dalälvens strömmande vatten som en gång
gav bruket kraft.

/Anna

2 kommentarer:

Mia sa...

Nu när jag är svensk igen vill jag försöka upptäcka mer av mitt eget land, det finns ju hur mycket roligt som helst!

Kram mia

Anonym sa...

Vilken härlig hösttrip Anna! Jag blir inspirerad och hoppas jag kan få den bakre delan av mig ur vagnen också till att göra något liknande.

Ida