söndag 26 oktober 2008

Längtan till jul

Redan nu börjar jag längta till advent och det är ju egentligen alldeles för tidigt. För att stilla min längtan har jag börjat ta del av det utbud som faktiskt finns redan nu, dock inte åkt till IKEA och frossat på deras krimskrams-avdelning. Istället har jag fått tag i en alldeles underbar bok, som jag förövrigt fått nys om genom att läsa andras bloggar. Boken heter "JUL - i den fransk inspirerade bolig" och är skriven på danska (tur att jag har 5 hp i språket;)!). Beställde den förstås via nätet på den mysiga nätbutiken Fridas gård. Igår kunde jag hämta ut mitt postpaket på den närliggande bensinmacken. Även om man kanske tycker att danska är svårläst, förmedlar bilderna i boken en härlig gammaldags julstämning och ger konkreta tips på hur man skapar denna stämning själv i sitt eget hem. Tips och idéer kan man iallafall redan nu omsätta i någon sorts planering inför advent!
//Catarina

Inga kommentarer: