tisdag 18 januari 2011

Loppisfynd

I lördags när förhandsvisningen till konstutlottningen kunde beskådas på Ekebyhovs slott hade Munsös vävarvänner en lite loppis på entréplanet. Jag smet in en snabb vända och ibland mycket skrot låg en skitig skrivbordslampa. En sån där bra och praktisk skrivbordslampa man hade när man var liten, ni vet en sån med generöst sken.
Hur mycket kostar lampan? frågade jag med tron om en hundralapp eller två(det är vad de billigaste av någorlunda likadana går för på Tradera).
20 kr, svarade damen glatt. Som vanligt har jag aldrig några kontanter på mig och kort kan man inte drömma om att få betala med. Jag gick ut och letade igenom bilen, där brukar jag lägga kvar femmor och tior, så jag har när jag ska handla mat, då jag behöver hämta en kundvagn. Efter en liten stunds letande lyckades jag skramla ihop till en tjuga och lampan var min.
Med lite rengöringsmedel blev den minst 20 gånger fräschare och L och D slogs nästan om vem av dem som skulle få byta ut sin odugliga IKEA-skrivbordslampa. Tillslut fick D sin vilja fram mot att jag lovade att försöka få tag i en liknande även till L.
Helgens kap, eller hur?!
/Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Härligt när man gör ett bra fynd! Vi kommer gärna den 29:de. Kan ni fira Lucas fredagen den 4 februari? Har svårt att få till datum....
Kram