söndag 9 januari 2011

Provisoriskt

Vad händer med temperaturen? Över tre grader varmt innebär att snötäcket minskar i rasande fart. Idag har jag skottat lite mer kring växthuset och gjort en provisorisk lagning av glasen som spruckit. Silvertejp är alltid användbart. Jag hoppas att det håller till i vår. Om det kommer mycket snö, tror jag dessvärre att hela rutan kommer braka in. Ändå kan jag inte annat än att längta efter lite kallgrader igen!
Överraskande nog lever vintersallaten som finns kvar i växthuset! Kanske att den går att äta?
/Catarina

2 kommentarer:

Marathonmorsan sa...

Silvertejp brukar funka bra i alla lägen;själv använde jag det i ett år för att stänga torktumlaren!
Här i Thailand är allt super, och jag blir ju inte alls ledsen när jag läser att ni har plus-grader hemma!Jag vill ha vår när vi kommer hem, men det är antagligen för mycket att hoppas på?!
Just nu njuter vi av strålande sol, varma bad och god mat. Imorgon gör Per, barnen och jag en egen utflykt till öarna söder om Koh Chang; vi har hyrt en egen båt och ska både sola, bada, snorkla och fiska.
Hälsa alla!
Kram Syrran

Anonym sa...

Silverteip kan man använda till mycket.Jag lagade t.ex. mina skor på vandringsresan. Tala med L och F i helgen om förstärkning av taket. Kul med vintersallad. /Farmor G