måndag 25 juni 2012

Nyklippt

Juni, anno 2012, är regntungt så in i mannaminne. Igår sken solen en stund på eftermiddagen och då passade jag på att börja med häckklippningen. Jag hann med buxbomshäckarna på baksidan och ligustern på framsidan.
Den sistnämnda har länge varit gles och växt dåligt i många år. Nu känns det dock som om den har fått en liten sprutt. Ojämn är den fortfarande och jag har försökt jämna till en linje, så att de plantor som ligger efter ska kunna komma ikapp.
Nåja, inte så dumt. Mot gatan börjar det att se prydligare ut, även om häcken har en liten svacka där det japanska körsbäret står.

Nu har jag den åbäkiga och starkväxande häckoxbären kvar. Jag har faktiskt börjat, men idag har skyfallen avlöst varandra och det är inget bra häckklipparväder. Sedan har grannen lovat att hjälpa till också och då går det betydligt snabbare!

I morgon ska regnet åter strila. Då ska jag satsa på stadsaktiviteter!
/Catarina

Inga kommentarer: