onsdag 27 juni 2012

Fågelvimpel


Regniga dagar innebär tid för pyssel. Att sy är en trevlig sysselsättning och jag har länge tänkt att jag ska sy vimplar att sätta upp i köksträdgården. Det är ju stängt för rådjuren, men det finns fortfarande hot t ex uppifrån. Koltrastar är vackra och sjunger fantastiskt, men jag uppskattar om de letar mat någon annanstans än i min köksträdgård.


Gamla resttyger finns det gott om i min röda byrå. Jag slaktade också en bortrensad gardin och hittade både rött och vitt bomullsband. Det röda räckte inte riktigt till, så det fick bli det vita. Lite guidning i själva syprocessen hittade jag här.


Blackbirds, where are you? Fritt flygande högt uppe i skyn, hoppas jag. I köksträdgården svajar nu trekanter på rad och kanske att de kan skrämma iväg en liten fågel eller två.
/Catarina

Inga kommentarer: