torsdag 7 juni 2012

Kvällsplantering


Eftersom gurkplantorna strök med för några veckor sedan, har jag idag fixat tre nya. Sedan kunde jag inte motstå att även inhandla tre plantor jättevädd. Högresta, ljust gula hoppas jag att de ska påminna om England. Funderar på att plantera dem mot det mörkröda planket. Där växer nu malvor, som tyvärr hela tiden blir uppätna av de fyrbenta marodörerna som härjar i trädgården nattetid.

Vitpyttor och den underbaraste vallmon Drama Queen fick åka med hem från Anna. De hittade sitt nya hem i den runda planteringen bredvid växthuset.


Daggkåpehäcken har halvdött och vad hände med alliumbollarna? Vid ena kanten är det nästan som visionen, men mot hörnan är det glest av båda sorterna. Bästa Anna grävde upp några daggkåpor i sin trädgård som jag fick, så nu i afton har jag även petat ner dem.
D hjälpte till att vattna, så nu är det bara att vänta och se.
/Catarina

Inga kommentarer: