måndag 1 augusti 2011

Killarnas utesaker

I carporten har vildvinet tagit över och där råder som vanligt kaos bland killarnas utesaker. Idag har jag försökt rensa och röja upp. Först åkte vi och handlade några krokar och två tvättbackar i plast, sedan fick sekatören gå loss på det hysteriska vildvinet. Vinet har till och med kommit fram i taket, vilket inte är bra alls.

Krokar på bodens kortvägg förvarar hjälmar, sparkcyklar, skateboards och dylikt och plastbackarna tar hand om bollar, klubbor och inlines. Jag hittade en hylla i förrådet, som jag satte upp för förvaring av mindre skrymmande prylar typ såpbubblor, gatkritor, skateboardskydd och liknande. Nu saknas bara ett cykelställ, där fyra cyklar ska rymmas. Jag sökte ett ställ på tre olika affärer, men på samtliga var de slutsålda. Jag får leta vidare!

D och L har kollat in den nya ordningen och nu hoppas jag att de båda två hjälps åt att plocka undan, när leken är avslutad. Nu finns det i alla fall förutsättningar för att hålla ordning!
/Catarina

Inga kommentarer: