fredag 11 februari 2011

Snökaos


Vilken dag!! Mer än halva min lediga dag har jag ägnat åt att skotta. Hemma i vårt lilla område, med smala kuperade vägar kom ingen plog i morse (den var beställd till kl.05.00, men hade gått sönder och var fem timmar för sen). Med tanke på den mängd snö som fullkomligt vräkte ner i natt blev det förstås kaos. I hela Stockholm var nästan alla bussar inställda, utom några på Ekerö. Jag lyckades mirakulöst få iväg killarna till skolan, men när jag skulle tillbaka efter mitt tandisbesök var det värre. Vår buss hamnade förstås på tvären i backen och blockerade stora vägen in i området. Jag var tvungen att åka en liten oplogad slinga runt och med lite fart gick det bra, men vår väg upp på berget, nä.... det var alldeles för optimistiskt. Jag hamnade förstås i drivan utanför tant Holms häck. Med snorig näsa och bultande hjärta skottade jag och skottade och skottade..... till slut kunde jag köra loss bilen lite. Därefter gick jag hem en stund och pratade med några grannar innan jag kom på lösningen. Schyssta M som bor nedanför berget hjälpte mig att backa hela den oplogade vägen tillbaka till bussvägen och sen fick bilen stå på familjen Ö:s nyskottade parkering. Jag blir lycklig över alla omtänksamma och hjälpsamma grannar!!

Nu vid halv två tiden har äntligen plogen kommit och jag tror att det finns goda chanser till en handlingsrunda och att hämta killarna i skolan. Men tror ni jag har hunnit med allt jag var tvungen att fixa idag? Listan är fortfarande lång kan jag lova!!
//Catarina

Inga kommentarer: