söndag 6 februari 2011

Februarisöndag

Ute skiner solen och inne härjar febersjukan. Jag tog mig en träningsrunda på förmiddagen iallafall, för att få insupa lite friskt och soligt väder. På eftermiddagen blev det bak. Killarnas favoritmorotsrutor går alltid hem i brödväg. Receptet finns i Latifa Lindbergs bok Mat för barn. Spisen är dock på upphällningen. I ugnen går det knappt att göra lyckade bakverk längre, eftersom den gräddar så otroligt ojämnt. När köksrenoveringen sätter igång önskar jag mig en sån här.
/Catarina

2 kommentarer:

Marathonmorsan sa...

Du är så duktig med att baka eget bröd och bullar! Jag förstår att killarna gillar det!
Hoppas D har kryat på sig och att det gick bra för F i skidtävlingen! Kolla in min blogg -tackvare dig har jag lyckats ändra min bloggrubrik! När jag blir lite duktigare, så blir den säkert bättre, men visst är den hyfsta bra ändå?
Kram

Marathonmorsan sa...

Ja, det är verkligen kul att hålla på med bilderna! Och jag skulle också behöva lite mer utbildning om hur man tar bilder. Var man ska ha ljuset och hur man fixar och trixar. Hälsa F och gratta till de fina resultaten!