fredag 20 mars 2009

Viola

Det är viktigt att ta tillfället i akt att unna sig något i vardagen, speciellt om man kämpat med något eller avslutat något som man fått jobba lite extra med. Idag har Anna och jag justerat våra rapporter och känner nu att de helt enkelt får duga för den här gången. De är inte inskickade ännu, men vetskapen om att de inte hänger över oss på samma sätt längre är en lättad börda. Den muntliga presentationen hinner vi förbereda gott och väl, så resterande tid innan kursträff blir till att fördjupa sig i litteratur. Vad passar väl då inte bättre än en liten belöning genom ett besök på viol och pensé-utställningen Viola, på Drottningholms slottsteater!?
Själva utställningen var något sparsammare än vi förväntat, men ögonfröjd, det fick vi iallafall!

Krukorna stod uppradade med en mängd olika sorter. En av mina favoriter var den isrosa Delta Pink Shades. Mycket vacker enligt min smak!
De häftiga bilderna med de stora arrangemangen sparar jag till dig Anna, att lägga ut. Din kamera och din känsla för foto är ju tio resor skarpare än min....
//Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ibland måste man belöna sig när man slutfört något!
Min belöning idag (inte för att jag slutfört något, men jag tyckte jag behövde en ändå....) var att ligga på sängen, äta choklad och läsa Expressens skvallerbilaga!
Det mår jag bra av!
Kram
Syrran