söndag 8 mars 2009

Planteringsbord

På mässan fanns flera fina planteringsbord. Själv äger jag inget, men skulle förstås gärna vilja ha ett! I Drömhem och trädgårds (en inspirerande tidning som jag prenumererar på!) monter stod detta i lantlig shabby-stil. Min klara favorit stilmässigt, även om jag tycker att det är i minsta laget.
Detta ser lagom gammalt ut och dessutom känns det verkligen som om det är använt. Ett planteringsbord är ju ingen skådemöbel precis.

Den zinkklädda skivan är helt i min smak och dessutom är detta bord en aning bredare. Tänk om det fanns i slitet vitt - då hade det varit mitt i prick!

Charmigt bord som kanske inte gör sig så bra just på denna bild, men tänk er det med lite fler trädgårdsattiraljer till.... det vore något! Dock är priset väldigt avskräckande, nästan 2500 kr - nej, vet ni vad!! Jag får önska ett tag till!!
//Catarina

Inga kommentarer: