lördag 7 mars 2009

Trädgårdsmässa

Nu har jag precis kommit hem från ett inspirerande besök tillsammans med Ryggskotten på Kistamässans "Rum och trädgård". Det fanns förstås massor att se och handla! Dagens inköp blev en bricka, en emaljskylt, anemon- och ranukellökar, en ny rensare, tre pionknölar och fem fröpåsar.

Till det fantastiska priset 100 kr köpte jag tre pioner av sorterna: Catherine Fontyn, Sarah Bernhardt och White wings. Dessa ska jag i första skedet plantera i kruka innan utplantering när sista frostnatten är över. Min vision om en pionrabatt ska så småningom förverkligas!

Från Rara växter köpte jag fröerna till koreansk anisisop (lockar bin), luktärt Senator (gammal sort), prydnadsfrukter (småpumpor och liknande till höstarrangemangen), vallmo Mother of Pearl (helt bedårande) och rosenskära Rose Bonbon (en dubbelbladig). Snart är det dags att börja förkultivera!
Ytterligare bilder och rapporter från mässan lär komma!!
//Catarina

Inga kommentarer: