onsdag 29 april 2015

Teaterpremiär


Idag invigde jag min nya blombänk. Den står på altanen och kommer till sommaren att husera mina kära pelargoner. Fram tills dess att de är avhärdade och redo för sommaren agerar blombänken aurikelteater. 
Under vintern bor mina aurikelkrukor i växthuset. Jag gräver ner dem ett par centimeter i gruset som ligger som golv där inne. När våren kommer ser de verkligen inte mycket ut för världen. Många av bladen är bruna och de kvarvarande gröna bladen ser rejält medfarna ut. När värmen sedan kommer dröjer det inte länge innan de är tillbaka i samma vigör som innan vintern.
Just nu väntar jag på blomningen. Flera av krukorna har knoppar som är rejält på gång. Mest hoppas jag på att de små plantorna jag köpte i England förra året blommar. På vägen hem trillade deras namnlappar ur krukorna och hamnade huller om buller i packningen. Om de blommar i år hoppas jag kunna identifiera dem och sätta tillbaka namnlapparna på deras rätta platser.

/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow! Inmålad och allt. Nu vill jag komma och beskåda på riktigt!!