söndag 15 maj 2011

Söndagsregn

I morse for F till Kanada på jobb. En blöt och kall söndag. Idag tycker jag att jag har varit sjukt effektiv här hemma. Det var ju länge sedan man kunde vara inne med gott samvete. Nästan alla tråkgöromål är fixade och det känns bra, eftersom veckan kommer att bli stressig. Min söndagslista:



  • Tvättat, torkat och vikt tvätt. Tvättstugan är ren och i ordning!


  • Skjutsat D till fotbollsmatchen. Tittat och hejat på de duktiga spelarna i duggregnet.


  • Handlat mat; i veckan är det tre friluftsdagar och därmed tre lunchmatsäckar att fixa.


  • Plockat undan leksaker och dammsugat hela huset.


  • Rensat ur lådorna i hallen. Det märks vilken färg på sjalar jag gillar, eller hur?


  • Bytt sängkläder i killarnas sängar.


  • Vattnat blommorna inne och gått en vända i växthuset.






  • Städat ur skafferiet. Borde ha gjort detta för ett bra tag sedan, slängt gammalt och ordnat med bra burkar och behållare.


  • Lagat lunch och middag.


  • Hjälpt till med inline-åkning på gatan.


  • Bakat kanelbullar med killarna. Åh, vad gott det luktar i köket!


  • Fikat och läst DN.


  • Gått igenom veckan och skrivit in alla aktiviteter och kom ihåg i den gemensamma kalendern.


  • Jobbat en stund. Har bl a planerat idrottslektioner och sökt texter på nätet på http://www.tjuvlyssnat.se/


Nu ska killarna i duschen och sedan är det läsläxa och godnattsaga. Kanske att jag ska satsa på en film ikväll ? Jag har lånat en från Anna Y och den måste jag se någongång. Fast hockeyfinalen lockar förstås, det lutar nog mot den iallafall.



/Catarina

Inga kommentarer: