fredag 30 oktober 2009

Oktoberbilder

Mina oktoberbilder både blommar och vissnar. Hortensian och kärleksörten bjuder fortfarande på mycket prakt. Planteringen på framsidan syns bra från köksfönstret, så det är en fördel att det fortfarande finns något som blommar. Schersminen är däremot gul och buskrosen redan kal.

På baksidan har vildvinet släppt sina blodröda löv och planket börjar framträda igen. Några tidigblommande perenner har blivit rostbruna, medan lammöronen fortfarande lyser i silver och klätterrosen envist blommar vidare. Lönnen, bredvid den gigantiska tallen, har börjat släppa sina löv och dessa kräver snart en omgång med räfsan igen.
//Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp, Anna och Catarina!

Nu har jag kollat in er snygga blogg. Den är ju riktigt proffsig.
Blir avundsjuk på er som har trädgård och växthus. Själv bor jag i lägenhet och har bara 3*8 meter gräsplätt som jag "snott" till mig.

Vi ses, ha en trevlig helg!
Kram Anneli