lördag 9 maj 2009

Grusade planer

Dagen har mestadels varit fylld av andra aktiviteter än trädgård, men en stund på eftermiddagen hann jag fixa lite. Ut med lite markduk och kratta lite grus! Grusad plan eller kanske entré, till växthuset blev det. Jag bredde ut befintligt grus som vi redan har från gången vid "berget" och under balkongen. Egentligen borde vi köpa mer, men tillsvidare får det duga. Nu börjar man ana en liten början till en "have".....
På Zetas köpte jag doftolvon, som jag trånat efter i många år nu. Efter en smärre fadäs i bilen (en undanskuffad bilstol välte och kraschlandade tvärs över doftolvonet) är en gren kapad och en lagad med klädnypa. Idag har jag dock omsorgsfullt grävt planteringsgrop, jordförbättrat och vattnat busken en längre tid efter plantering, så den stackars kraken ska få den bästa start som går efter mardrömsresan hem igår. Nästa år hoppas jag på blomning i maj - doften är obeskrivbart underbar!
//Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för den! Ida