tisdag 19 augusti 2008

Murgröna

Nu börjar krukväxtsäsongen inomhus. Under en del semesterveckor har mina inomhusväxter fått husera utomhus. Några har klarat sig jättebra och frodas mer än någonsin, andra som t ex mitt favoritmyrtenträd har tyvärr inte klarat sig. Min ambition är att tvätta alla fönster innan inomhusväxterna får komma in igen, men jag vet inte riktigt om jag kommer att lyckas med det. Några nya växter brukar det iallafall bli för att ersätta de som fått stryka med under sommaren. En liten båge av murgröna går alltid hem i vardagsrumsfönstret!
/Catarina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst trivs krukväxterna ute, men nu vet jag inte, för sniglarna har varit besvärliga.

Anonym sa...

Ett tips från en som har mördat ett antal krukväxter; köp plast på Plantagen!!.... (Jag bara skojar med dig, men det är ju så jag har det!).
Kram
Syrran med de giftiga, ej gröna, fingrarna!