fredag 20 augusti 2010

Den glömda trädgården

I skolstartstider, när man ägnar mestadels av dygnets timmar åt arbete, kommer verkligen trädgården i glömska. Idag unnade jag med en runda i trädgården på morgonen, efter att jag hade lämnat killarna i skolan och innan det inplanerade frisörsbesöket och x antal andra måste -ärenden att utföra under dagen.

Trädgården har verkligen kommit igen! Från att i början av augusti inte bjuda på mycket fägring, blommar det nu rikligt i flera planteringar. Dessutom blir jag lycklig av att skörda grönsaker och bär i min minimala köksträdgård. Självklart plockade jag också en stor bukett med sommarblommor till köksbordet.
Tänk vad en trädgårdsrunda kan göra för en stressad själ!

//Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Det låter lyxigt att äta egenodlade grönsaker!
Tyvärr gör en runda i min trädgård tvärtom mot din; jag blir superstressad över hur fult vi har det och längtar till om tio år när vi bor i lägenhet!
Kram