måndag 1 december 2008

Adventskalender

Nu hänger killarnas adventskalender uppe i hallen, fullproppad med diverse gosaker inför nedräkningen till dopparedagen.
Jag har gjort en hemmagjord variant av lite "Man tager vad man haver". I trädgårdförrådet fanns ett stycke hönsnät och sedan offrade jag 24 klädnyper, de flesta i trä men även några i röd och blå plast. Uppe i D:s rum kom jag över några gamla bamsetidningar, som jag sedan slaktade och vek små påsar utav. Därefter skrev jag nummer på vita etiketter och fäste dessa på påsarna. Ett papperssnöre i rödvit polkagrisstil fick agera upphängningsanordning samt en dekorativ ram runt hönsnätet. Kanske att stjärnögonen kan lockas lättare ur bingen om morgnarna nu?
//Catarina

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul och ovanlig adventskalender!
/Farmor G

Marathonmorsan sa...

Gud, va du är duktig!! Att hitta
48 st presenter är inget man gör på en fika precis!
Mina barn fick en varsin chokladkalender, från Ica. Mer blev det inte....
Kram
Syrran

Anonym sa...

Guldstjärnor till dig för din kreativitet!