söndag 6 juli 2008

I det vilda



På våren när perennerna precis har vaknat ser rabatterna så där prydliga och ordentliga ut. Jag brukar gilla den känslan och kan senare på säsongen när allt växt till sig bli lite störd av planternas oordning. En del är ju mer hysteriska än andra och de små späda har ibland en tendens att drunkna i någon starkväxande. I år har jag bestämt mig för att inte bry mig om det! Läste i DN härom veckan förresten, att den vilda trädgården tydligen är väldigt inne just nu. Inte för att jag bryr mig så mycket om trender(inbillar jag mig iallafall) men en vild rabatt kanske inte är så dumt trots allt? Jag gillar "mormorsblommor", "torpväxter" och den "engelska romantiska" stilen. Olika gräs, som förövrigt också är populärt för tillfället har jag lite svårt för.
/Catarina

Inga kommentarer: