fredag 23 september 2011

Vinter-rustning

Fredagssol. Jag har varit effektiviteten själv, trots rejäl förkylning och hosta. Huset är städat, kylen fylld, tvätten hängd och killarna hämtade.

Dessutom har jag rustat för vintern. Köpt tre par skor. D har fått vinterkängor och höstskor, då han häromdagen upptäckte att de enda skor som numera passade var uteidrottsskorna, om man nu bortser från foppisarna.
I skoaffären var det drive: Köp två par och få ett par skor gratis. Nämen, så trevligt! De senaste åren har jag haft svarta vinterkängor, men de är slitna och varför ändra på ett vinnande koncept? Ett par nya, svarta vinterkängor till mig helt gratis, är inte fy skam!

Jag har också beställt en ny vinterjacka till D från Gneis. L kan fortfarande ha sin gamla och båda killarnas skidbrallor var stora förra året och det betyder rätt lagom i år. Det känns lyxigt att inte behöva fylla på med nytt. Tänk vad mycket pengar man sparar! Ju äldre barn, desto mer kosing går det, vill jag lova!

Fortfarande ligger dock högen av orättade läxförhör kvar i min jobbväska. Det man inte behöver göra idag, kan man göra på söndagkväll....eller?

/Catarina

Inga kommentarer: