lördag 24 september 2011

Konstringen


Mellan fotbollsmatch och evenemanget "Skolans dag" på killarnas skola, körde jag en snabbrunda ut till Berga gård, för att besöka kompisen Eva, som är med i årets omgång av Konstringen. Eva är keramiker, silversmed och textilhantverkare och driver företaget FormFrånSkå. Hennes bod, där hon säljer sina alster, ligger på familjegården och för att komma dit snirklar man sig förbi diverse byggnader och stall. Evas föräldrars hus är en av de byggnader man ser och utanför deras hus står numera ett nybyggt växthus.


Ett sådant där fantastiskt växthus i viktoriansk stil med starka vibbar av England. Ägarinnan själv pratade jag länge med och än så länge har inget odlats i huset, men däremot finns annan fin inredning. Jag fick äran att gå en sväng och kika. Vilket vackert växthus och vilken skön känsla det var därinne! Där går det säkerligen att förverkliga många odlingsdrömmar!!


Av Eva köpte jag ett halsband, som jag trånat efter länge. En ruff silverbricka med gravyren Be calm. Snygg som attan, tycker jag. Eftersom jag inte är så där superbra på att använda smycken, finns numera detta som lockar.

/Catarina

Inga kommentarer: