söndag 4 september 2011

Solig helg

Natten mellan fredag och lördag förvandlades trädgården till tältläger. D och två kompisar övernattade i vårt tält utanför köksträdgården och L sov i tält tillsammans med grannkompisen på andra sidan staketet. Det är en mångfunktionell trädgård vi har, trots den relativt lilla ytan.

I lördags skulle F och jag se Jägarna 2, trodde vi i alla fall. Det skulle vara den perfekta uppladdningen inför jaktveckan, enligt F. Sen visade det sig att vi var en hel vecka tidiga, premiären är ju inte förrän nu på fredag... ja, om man inte bor norröver förstås, där den redan spelats en vecka. Vi flanerade en stund på stan istället och köpte varsitt par nya löparskor som substitut, innan F tog Norrlandspilen till Bastuträsk och den hägrande jaktveckan.
Jag testade mina skor idag och de svarade(namnet response inger ju vissa förväntningar). Det var rätt stor skillnad faktiskt och förklaringen ligger nog mycket i att mina gamla, helt enkelt blivit för gamla. Torr gummi ger ju ingen vidare studskänsla direkt.

Idag har jag roddat med logistiken i veckan som kommer. Förberett med tvätt, kläder till olika idrottsaktiviteter, mailat om skjutsningar, handlat mat och tillagat en del, så att vi hinner äta middag i vardagen, skjutsat på aktiviteter, städat och dammsugit. Ibland känner jag att jag skulle behöva en sorts ultra-super-effektivitetsknapp att aktivera vid behov. Nu gäller det att gilla läget och att kuta på i ekorrhjulet, med ett leende på läpparna. Allt går så mycket lättare då!
Farmor tipsade om trilogin ovan. En historisk sådan och får jag några sekunder över i veckan, ska dessa ägnas åt läsning!
/Catarina

Inga kommentarer: