fredag 19 september 2008

Rapport-ångest

Nu har Anna och jag läst och läst och läst för att sedan kunna skriva och skriva och skriva. Till vår eminenta kurs hör deltentamina bestående av rapportskrivning utifrån litteratur, genomförda lektioner, effekter och slutsatser samt krav på att det skrivna ska följa formreglerna för forskning. Ju mer man justerar sin rapport desto osäkrare blir man; Har jag citerat med rätt teknik? Har jag uppfattat litteraturen på det sätt som förväntas? Är mina slutsatser korrekta och har jag belägg för det jag skriver?? Ångestmolnet hänger som en tung dimma.....................
Nu är iallafall rapporterna ivägskickade till vår studiegrupp för en första granskning. De kan förhoppningsvis ge en fingervisning om hur läget är, innan rapporterna ska in på riktigt nästa vecka!
/Catarina

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

Jag älskar att skriva rapporter :)