måndag 22 september 2008

Färdigslipade fönster!




Drömmen om ett växthus lever fortfarande, även om processen att bygga ett kommer att ta tid. I början av juni köpte jag ett parti gamla fönster från en rivningskåk, närmare bestämt tretton stycken. I carporten har jag sedan dess spenderat åtskilliga timmar med skrapning av gammal färg. Nu är äntligen alla fönster skrapade och tvättade! En del har fått en omgång träolja, andra står på tur. Nu har fönstrena fått flytta in i vårt förråd. Under hösten har jag tänkt kitta och måla, så att fönstrena är klara att användas i vår! Fyra glasrutor sprack under skrapningen och de ska också bytas mot nya rutor. En kollega har en ramverkstad och hon har lovat hjälpa mig med de måttbeställda glasen. Etapp ett av hundra!? är iallafall avklarad i projekt växthus. Skam den som ger sig!
/Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Va duktig du är! Att skrapa fönster tror jag är ett av de tråkigaste jobben man kan tänka sig! Nästa sommar ska jag försöka göra samma sak på våra husfönster, men eftersom du nu övat flitigt så tror jag du gör det bättre än jag, eller??....
Kram Syrran