tisdag 24 juni 2008

Vita rabatten


Vår grannes garagevägg är brun och tråkig. Redan när vi flyttade in, för två år sedan, kände jag att det läge att göra en rabatt där. Att det skulle bli en vit rabatt stod ganska klart då vi förra sommaren satt ute om kvällarna och såg hur de självsådda prästkragarna lyste upp kvällsmörkret.

I slutet av förra sommaren skred jag till verket och grävde bort en massa gräsmatta. Lägligt nog började plantskolornas utförsäljning i samma veva och jag kunde fynda växter till bra pris Nu börjar jag kunna se hur de artar sig och så här långt på säsongen ser allt ut som planerat. Randgräset har kommit igång jättebra, fackelliljorna, lavendeln, kungsljuset och daggkåpan är på gång och pionen och fjärilsbusken ser fina ut.

Jag kommer att fortsätta bredda rabatten och fylla på med fler växter för att få till riktig djupverkan.

Nu hoppas jag bara på varma kvällar så att vi kan sitta ute och njuta!

/Anna

1 kommentar:

Trädgårdstomtarna sa...

Anna! En vit rabatt är hänförande vackert!! Vilken skir känsla!!