måndag 30 juni 2008

Transvestit-får

Så har jag inhandlat ytterligare ett fårskinn. Jag kan inte få nog av dem. De ulliga, mjuka är så oemotståndligt inbjudande och de bidrar till hemtrevnad i allra högsta grad tycker jag. Hanna, på jobbet har egna får och säljer skinn en gång per år. Jag kunde förstås inte motstå den här gången heller. Fåret i fråga har dock en alldeles speciell historia. Från början köpte Hanna in det som avelstacka från någon tjusig farm norröver(de kvalitativa lockarna avslöjar ju att detta har varit ett får av rang!), men efter ett tag tyckte hon att tackan började få manliga drag och tydliga spår av bagge-beteende. Det visade sig då att det var en bagge! Tyvärr fick han snabbt sätta livet till för att det inte skulle hända några olyckor där hemma i hagen. Numera pryder transvestitfåret vår hallbänk härhemma. Tänk så det kan bli!

/Catarina

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade en gång ett får med klövar och med tår, men det var för länge sen så länge sen. Svara mig nu var är hon(?)nu? Jag bara undrar var är han(?)nu?

/Idolf