onsdag 18 juni 2008

Sparris


För en månad sedan var vi på trevliga Asknäs gård och köpte av deras egenodlade sparris för att riktigt kunna frossa i denna fantasktiska primör. I gårdsbutiken sålde de inte bara färdigskördad sparris utan man kunde även köpa plantor att sätta hemma i sin egen trägård. Givetvis kunde jag inte motstå att köpa några plantor och sedan några veckor är de planterade i en sparrissäng. Eftersom jorden i vår trädgård är så lerig, och sparris vill ha lätt och sandig jord, kände vi att det nog var enklast att bygga en låda, fylla den med sandblandad jord och platera i den.
Häromdagen när jag gick på morgonsinspektion runt trädgården såg jag till min stora glädje att den första stängeln kommit upp. Nu håller jag tummarna för att även de andra plantorna ska ha tagit sig!
/Anna

Inga kommentarer: