tisdag 8 maj 2012

Potting shed

 Efter att ha hänförts av det fantastiska planteringsskjulet som innehas av Monty Don, programledaren för det brittiska trädgårdsprogrammet Året i trädgården, föddes en längtan att själv få ha ett ställe att förvara krukor och jord där redskapen kan samlas i väntan på att användas och där jag, utan att det gör något, kan spilla med jord och fixa och trixa i planteringstider.
Vårt kallförråd, där en allsköns bråte samsades med trädgårdsmaskiner och diverse "bra-att -ha- grejer" verkade lämpligt för en liten make over.
I söndags hjälptes min sambo och jag åt att röja ut skräp, flytta hyllor och sätta in en laminatskiva att ha som arbetsbänk.

Så här såg det ut före vår röjning...


och ett gäng timmar såg det ut så här!


Jag är supernöjd över att ha plats för alla mina grejer och en rejäl yta att hålla på att så och plantera om på!

/Anna

Inga kommentarer: