onsdag 6 oktober 2010

Ut ur bubblan


Ända sedan skolstarten har jag befunnit mig i en jobb-bubbla som tagit all tid och kraft. Att se något slut på allt som måste göras har tett sig nästan omöjligt. Men den här veckan är det som om något har hänt. Saker som stått länge, länge på "att göra-listan" hinns plötsligt med och min lediga onsdag har kunnat ägnas åt att vara just ledig.
Förmiddagen ägnade jag åt en tur till det nyöppnade affärerna i Bromma Blocks, där fanns mycket fint att se och köpa. Jag kom hem med ny vinterjacka och nya, halksäkra, vinterskor. Inte för att jag gillar vinter och kyla, men i år känner jag mig ovanligt väl förberedd!
Väl hemma planterade jag en massa rea-perenner som stått i många veckor och skrotat i väntan på att få komma i jorden.
En dörrkrans av lönnlöv har jag också hunnit med att göra. Nu sitter jag och fnular på om jag inte ska ta en tur i skogen och ge trattisarna en match.
/Anna

Inga kommentarer: